Politica de retur

Cumpărătorul are dreptul să se retragă din contract, respectiv să returneze un bun, în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea niciunui motiv și fără a suporta alte costuri decât cele de livrare.

Astfel, potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a unui bun sau renunțare la un serviciu expiră în termen de 14 zile calendaristice de la ziua în care cumpărătorul intră în posesia fizică a bunului cumpărat.

În cazul în care cumpărătorul decide să se retragă din contract, acesta va putea completa formularul de retur ce se regăsește la adres https://masara.ro/formular-retur.doc În cazul în care clientul/cumpărătorul solicită retragerea din contract în cadrul termenului legal de retragere din contract, trebuie să returneze și eventualele cadouri care au însoțit produsul respectiv.

În cazul în care comanda este achitată, vânzătorul va rambursa suma în maxim 14 (paisprezece) zile de la data intrării în posesie a bunurilor returnate. Suma va fi returnată după cum urmează:

1. pentru comenzile achitate cu card bancar: prin restituire în contul din care a fost efectuată plata;
2. pentru comenzile achitate cu OP: prin virament bancar;
3. pentru comenzile achitate cu numerar în showroom / punct de lucru: prin restituire numerar în showroom sau prin restituirea contravalorii produsului în contul bancar transmis de client;

Dacă bunul este returnat într-o stare în care nu mai poate fi vândut ca și nou (ambalaj deschis, accesorii lipsă, bunul este deteriorat), ne rezervăm dreptul de a solicita o taxă pentru readucerea bunului în stadiul inițial, după caz, sau pentru a acoperi diferența de preț rezultată din vânzarea produsului ca second-hand sau, la solicitarea cumpărătorului, vom reexpedia bunul, cheltuielile de livrare fiind suportate de către cumpărător.

Diminuarea valorii bunurilor returnate deoarece, în cazul vânzărilor la distanță cumpărătorul nu are posibilitatea de a verifica bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage din contract. Din acelasi motiv, cumpărătorului i se permite să testeze și să verifice bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor.

Bunurile returnate ce prezintă urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se acceptă retur numai după aducerea lor la conformitate, implicând costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs second-hand.

Valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferență dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit. Orice diminuare a valorii bunurilor rezultata din manipularea acestora altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor este în responsabilitatea cumpărătorului.

Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicată către cumpărător la recepționarea bunurilor returnate.
În cazul în care un bun comandat de către cumpărător, nu poate fi livrat de către vânzător, acesta din urmă va informa cumpărătorul asupra acestui fapt și va returna în contul cumpărătorului contravaloarea bunului și/sau serviciului, în termen de maxim 7 (șapte) zile de la data la care vânzătorul a luat la cunoștință acest fapt sau de la data la care cumpărătorul și-a exprimat în mod expres intenția de reziliere a contractului.

ATENȚIE! Produsele executate la comandă, NU pot face obiectul unui retur.

Produsele confecționate după specificațiile prezentate de consumator și/sau personalizate, în mod clar nu pot fi returnate.

Conform OUG 130/2000 art. 10 lit. c) – “Consumatorul nu poate denunța unilateral următoarele tipuri de contracte […] c) contracte de furnizare a unor produse executate după specificațiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate […].”

Conform OUG 34/2014 art. 16 lit c) – „Sunt exceptate de la dreptul de retragere prevăzut la art. 9-15 în ceea ce privește contractele la distanță și contractele în afara spațiilor comerciale următoarele: […] c) furnizarea de produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar […].”

Având în vedere că ne dorim sa fiți pe deplin mulțumit de produsele Masara, te asigurăm că vom face tot posibilul să rezolvăm solicitarea ta de retur.

Descarca formularul de retur de aici.